W dniu dzisiejszym 20.11.2013 r. odbyły się w naszej szkole Targi 2.0 związane z Kodeksem. Chodziliśmy po różnych stanowiskach w salach i mieliśmy okazję słuchać o prawie autorskim, jak wyszukiwać obrazki z internetu, które możemy wykorzystywać na blogu i w internecie.
W bibliotece rozmawialiśmy o pisaniu komentarzy i mieliśmy okazję obejrzeć prezentację pt.“Jak pisać komentarze?”. Prezentacja była bardzo ciekawa i mogliśmy się z niej wiele nauczyć, by nasze komentarze nie obrażały autora postu. Poprzez pisanie komentarzy możemy nie tylko wyrazić to, co myślimy o danym poście, ale i nauczyć się poprawnego, bezbłędnego pisania.
W sali 29 dowiedzieliśmy się trochę o prawach autorskich - jak zgodnie z nim prowadzić blog. Nasze starsze koleżanki pokazały, jak używać, kopiować, edytować i wklejać obrazki bez łamania praw autorskich. Przybliżyły nam Otwarte Zasoby Edukacyjne. Korzystając z różnych źródeł, trzeba zwracać uwagę, na jakich warunkach autor swój utwór udostępnił. To podpowiedź dla nas, czy możemy ten utwór zmieniać lub udostępniać na blogu.Licencje CC są też po to, abyśmy my jako autorzy mogli udostępniać innym swoje prace. Lepiej jak ktoś uzna nasze autorstwo niż ukradnie nam pracę potajemnie i ją wykorzysta w niewiadomy sposób.
fot. bibliotekarz |
Szkolne zasoby na licencjach CC - przykłady
WebQuest z lektury “W pustyni i w puszczy”Rys. Paweł |
fot. Jakub Górski kl. V b |
Post stworzyli: Michalina Pawłowska i Paweł Milewski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Sprawdź pisownię w słowniku ortograficznym, zanim wyślesz komentarz.